czwartek, 8 stycznia 2015

Zupa eksperymentalna, czyli pomidorowa z grochem

Zupa - eksperyment. Pyszna i rozgrzewająca. Miałam ochotę na zupę z grochem, ale nie taką typową grochówkę. Gotowane warzywa, rozgrzewające przyprawy i groch są świetne! Warto jednak pamiętać, by namoczyć groch dzień wcześniej. Ja tego nie zrobiłam, bowiem gotowałam na freestyle'u i groch dość długo był niezbyt miękki. Prawdziwy smak zupa ujawniła następnego dnia :)



Składniki:
  • 2 marchewki
  • 1/4 selera 
  • 1 pietruszka 
  • 1/2 cebuli
  • 1 puszka pomidorów  
  • 2 łyżki oliwy
  • 1 szklanka grochu połówek 
  • 1/2 litra wody
Mieszkanka przypraw (przygotowałam w moździerzu)
  • 1 łyżeczka nasion kolendry (utłuczone)
  • 1 łyżeczka kminu rzymskiego (utłuczony)
  • 1/2 łyżeczki cynamonu 
  • 3/4 łyżeczki papryki ostrej
  • 3/4 łyżeczki papryki słodkiej 


Przygotowanie:
  • Dzień przed gotowaniem zupy (bądź tego samego dnia rano) namaczam groch. 
  • Warzywa myję i obieram. Marchewki i pietruszkę przekrawam wzdłuż i kroję na połówki. Seler kroję na małe kawałki. Cebulę drobno siekam. W garnku rozgrzewam oliwę, wrzucam warzywa i podsmażam przez 5 minut. Przyprawy rozcieram w moździerzu i dodaję do warzyw.Całość smażę jeszcze 2-3 minuty. Dodaję pomidory, namoczony groch i dokładnie mieszam. Na końcu wlewam wodę. Zupę gotuję około 40 minut do 1 godziny, aż groch będzie miękki. Na końcu przyprawiam solą i pieprzem. Podaję posypaną natką pietruszki. Smacznego!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz