wtorek, 10 czerwca 2014

Truskawkowe niebo - tarta na kruchym spodzie

Lato w pełni i sezon truskawkowy również :-) Od dłuższego czasu miałam ochotę na truskawki z bitą śmietaną, gdy jednak weszłam do kuchni, postanowiłam swój pomysł rozbudować, rozwinąć i uatrakcyjnić. Zrobiłam czekoladowy kruchy spód, mascarpone zmieszałem ze śmietanką i ekstraktem waniliowym, na wierzchu ułożyłam truskawki, posypałam czekoladą i miętą. Wyszły pyszności :-)



Składniki: 

Kruche ciasto:
  • 110 g zimnego masła 
  • 200 g mąki pszennej
  • 1 łyżka cukru pudru
  • 1 łyżka ciemnego kakao
  • 1 jajko

Krem: 
  • 250 g mascarpone
  • 300 ml zimnej śmietanki 30%
  • 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego 
  • 2 łyżki cukru pudru 
  • 2 łyżki żelatyny

Dodatki:
  • Truskawki, około 300 g
  • Czekolada ciemna, mleczna 



Przygotowanie:

Ciasto kruche:
Wszystkie składniki wrzucam do miski i szybko zagniatam ciasto. Wylepiam ciastem formę do tarty i wkładam ją do piekarnika nagrzanego do 180 stopni Celsjusza, piekę 30 minut. 

Krem: 
Do misy miksera wkładam mascarpone, dodaję cukier i ekstrakt waniliowy i mieszam wszystko przez około 2-3 minuty. W tym czasie żelatynę zalewam 1/3 szklanki wody , mieszam i odstawiam by napęczniała. Do mascarpone dodaję 300 ml dobrze schłodzonej śmietanki i ubijam na wysokich obrotach 2-3, aż nie poprawnie ubita śmietana. W garnuszku podgrzewam żelatynę do rozpuszczenia, studzę i letnią powolutku wlewam do kremu. Delikatnie i dokładnie mieszam masę, tak by składniki się połączyły.

Dodatki:
Umyte truskawki kroję na ćwiartki. Czekoladę kroję na cieniutkie wiórki.

Tarta:
Na ostudzony spód wykładam krem, na nim układam truskawki, całość posypuję wiórkami czekolady i listkami mięty.

Smacznego :-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz