wtorek, 21 października 2014

Tarteletki z jabłkami, pyszny jesienny deser :)

To miała być tarta z jabłkami. Ale jak to bywa, ciasto, które przygotowałam, nie chciało mi się ładnie rozwałkować ;-) Pomyślałam zatem, że jak nie tarta, to tarteletki. W ten sposób zrobiłam małe pyszności, w sam raz do kawy :)

Składniki:
  • 1 i 1/4  szklanki mąki razowej - użyłam orkiszowej
  • 3 łyżki brązowego cukru 
  • szczypta cynamonu 
  • 1/2 łyżeczki ekstraktu waniliowego
  • 50 g masła 
  • 1 jajko

Dodatki:
  • 4-5 jabłek - antonówek, boskopów
  • cynamon do posypania 
  • cukier brązowy do posypania

Przygotowanie:
  • Wszystkie składniki ciasta wrzucam do misy miksera i szybko zagniatam jednolite ciasto. Następnie owijam je folią spożywczą i chowam do pół godziny do lodówki. 6 foremek na tarteletki smaruję masłem i wylepiam je schłodzonym ciastem. 
  • Jabłka myję, obieram i kroję w plasterki. Układam na cieście i posypuję cynamonem i odrobiną cukru. 
  • Tarteletki piekę około 35 minut w temperaturze 180 stopni Celsjusza. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz